Gårdagen

Blev inget inlägg igår pga mycket jobb. Jobbade delat pass igår. (skulle det iaf) Upp 0400 sen skulle jag sluta 1000 men en kollega behövde vara ledig, det är klart man ställer upp för varandra. Så jag fortsatte till klockan 1400 och det va o göra hela dagen va inte utanför bilen från 1000 till 1400. väl då så tvättade och tankades bilen, blev en korv o cola då jag inte käkat något ännu. När väl detta va klart så va det dax o börja igen. Det blev lugnt någon timma så det blev o spela lite skitgubbe. vid 1600 så drar flygstyrningarna igång, hela eftermiddagen/kvällen rullar på bra och vid 1820 är man nere vid flyget igen. Är några minuter kvar tills flyget landar och man sätter sig i fiket o snackar med kollegorna. Det är en som inte fått retur och vi snackar lite om bajspåsen som sitter i växel och prioriterar sina egna bilar, när andra sitter i växeln så försöker man fixa så alla får returer även om det inte blir massa pengar för några bilar så får alla lite av kakan, så jag erbjuder 1 av mina kunder till min kollega så hon får med sig hem också.....nästa gång är det kanske  min tur att inte få retur.....STÄLLA UPP KALLAS DET!! efter den styrningen så är klocka 1930 och jag ropar godnatt. Styr hem och avslutar skiftet. Har inte kollat under dagen vad jag kört in så jag gissar på 3500-4000kr där skulle jag varit nöjd...nej ca 5200kr!!!! det är skitbra. Nöjd som en lärka hoppar jag hem från parkeringen och hinner pricis hem innan grabben ska lägga sig, kramar o pussar då båda har längtat efter varandra då vi inte setts på ca 2 dygn. Min sambo nattar livet och på bordet står flygande Jacob PERFA!! in i mickron stort glas mjölk när den va uppäten somnade man gott i soffan.......
På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0